اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده تبریز: با لابی‌ها و فشارها دستور کار صحن علنی مجلس تغییر می‌کند

محمد اسماعیل سعیدی گفت: متاسفانه در تعیین دستورکار صحن علنی مجلس که توسط هیات رئیسه مشخص می‌شود منافع اکثریت مردم مد نظر قرار نمی‌گیرد و در مواردی همچون گزارش سانحه قطار تبریز ـ مشهد شاهد لابی‌گری در دستورکار بودیم.

نماینده تبریز: با لابی‌ها و فشارها دستور کار صحن علنی مجلس تغییر می‌کند

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: متأسفانه در تعیین دستورکار صحن علنی مجلس که توسط هیأت رئیسه انجام می‌شود منافع اکثریت جامعه مد نظر قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: ما شاهد لابی‌گری‌ها در تنظیم دستورکار صحن هستیم که نمونه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توان در موضوع گزارش سانحه قطار تبریز ـ مشهد مشاهده کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته این مشکلات ناشی از وجود نقص در آیین نامه داخلی مجلس هم هست که عده‌ای با جمع کردن تعدادی امضا می‌توانند دستور کار صحن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر دهند و باید آیین‌نامه در این باره اصلاح شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که روی آن کار زیادی انجام شده و به خیر و صلاح اکثریت جامعه و نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری هم هست، طرح جمعیت و تعالی خانواده است که با وجود همه این تاکیدات پس از گذشت دو دوره مجلس باز هم در دستورکار صحن قرار نگرفته است.

وی افزود: طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم تدوین، تصویب و به صحن ارسال شد اما در دستورکار صحن قرار نگرفت و در مجلس دهم هم این روال طی شد و با وجود اهمیت بالای آن باز هم در صحن نوبت به بررسی این طرح نرسید.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درست است که اصلاح قانون انتخابات لازم است اما الان زمان آن نیست که اولویت‌های دیگری برای رسیدگی وجود دارد و باید به عنوان مثال در حوزه تولید با توجه به نام‌گذاری سال جدید به نام جهش تولید اصلاح قوانین و مقررات انجام شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول